Giovedì, 20 Agosto 2015 10:10

Running Agreements

Up to date the Italian National Center for Oncological Hadrontherapy has specific agreements with two European countries, France and Norway.

Thanks to those agreements, French and Norwegian citizens have the possibility to be treated at CNAO. The referring national Centers and radiation oncologists send the clinical documentation to CNAO in advance. After the evaluation by our practitioners, the patients can start clinical procedures and consultations to get to hadrontherapy.

Patients will be assisted by English and French speaking clinical personnel. Specific clinical documentation, i.e. informed consent, has been set in French and in English languages. We can provide interpreters’ services when needed and above all during clinical consultation or the first treatment sessions.

If you are from France or Norway willing to get CNAO services, please send a message to Questo indirizzo email è protetto dagli spambots. È necessario abilitare JavaScript per vederlo. to have useful information on the procedure to follow in your country.
Last modified on Giovedì, 06 Ottobre 2016 17:23